8 rad, jak být úspěšný v podnikání!

26.08.2018

Načapali jste se už někdy při brouzdání po internetu, jak hledáte návod na úspěšné podnikání? Všichni vědí, že neexistuje žádná magická pilulka a nestačí si přečíst pár knih o podnikání, aby se z vás stal další Bezos nebo Zuckerberg. Přesto se opakuje pár věcí, které mají úspěšní podnikatelé společné. Pojďme se podívat, co vás dovede k úspěchu nikoliv bankrotu.

Samozřejmě, že se nikdo nenaučí plavat, když bude sedět na břehu a číst si o tom návodové články. Neexistuje jiný způsob než jít do vody. Stejně tak se i dobrým podnikatelem stanete především v praxi. Jsou ovšem známé jisté zásady a myšlenky, které byste měli mít na paměti, případně i pokyny, které byste měli následovat. Mrkněte na naše tipy a zamyslete se nad body, ve kterých je třeba se ještě zlepšit.


#1 Nebojte se chybovat

Možná jste jedinečný prototyp nejnovějšího robota vytvořeného brilantním vědcem. Jste naprogramovaní, abyste se rozhodovali perfektně a vždy volili nejlepší možnost ze všech variant. Pokud nikdy neděláte chyby, tak můžete tento bod vynechat a přejít k dalšímu.

Všichni ostatní lidé občas dělají nesprávná rozhodnutí a není to nic kvůli čemu byste si měli trhat vlasy. Mluvíme zde o podnikání nikoliv o exaktních vědách jako je matematika nebo fyzika - v podnikání neexistují žádné záruky. Jestli máte obchod a zvolili jste špatný produkt, přesytili jste vaši cílovou stránku pop-upy, setkali jste se s nespolehlivým dodavatelem, nebo byli oklamaní podvodníkem s kreditními kartami, není to konec světa. Příště už budete vědět. Zachovejte klid, napravte to a posuňte se dál.

#2 Najděte způsoby, jak pracovat chytře

Snažte se minimalizovat rutinní manuální práce, které jsou největšími žrouty času. Budete překvapeni, kolik z nich může být automatizováno.

Například propagace může být automatizována pomocí speciálních nástrojů, jako je třeba Hootsuite. Při správě marketingu na sociálních sítích vám může ušetřit i několik desítek hodin týdně.

Rovněž se také nepokoušejte uchovávat všechny malé detaily v hlavě - používejte plánovače, kalendáře, lepící štítky, které slouží k tomu, aby vám usnadnily život.

#3 Poučte se ze zkušeností ostatních

Inteligentní podnikatel ví, jak spojit příjemné s užitečným. Čtení příběhů úspěšných lidí je dobrým způsobem, jak trávit čas efektivně.

Vždycky bude někdo chytřejší, bohatší, zkušenější a více prosperující než vy. Od takových lidí je možné se ledacos naučit. Jejich cenné zkušenosti ať už pozitivní nebo negativní vám mohou dát klíč k řešení problému anebo vám pomůžou se vyhnout častým chybám.

#4 Hodnocení a řízení rizik

Riziko je nedílnou součástí jakéhokoliv podnikání. S tím je potřeba se smířit.

"Největším rizikem je, pokud se ho bojíte podstoupit. Ve světě, kdy se všechno tak rychle mění, je zárukou selhání právě vyhýbání se riziku." - Mark Zuckerberg

Každopádně neberte tento tip tak, že máte do všeho bezhlavě skočit. Jakýkoliv riskantní krok vyžaduje důkladnou analýzu. Zvažte všechny výhody a nevýhody a pokud je riziko oprávněné jděte do toho. Je to jediný způsob, jak je možné rozvinout vaše podnikání a nechat svou konkurenci daleko za sebou.

#5 Využijte zpětnou vazbu pro další vývoj

Jaký je hlavní úkol každého podnikání? Musíte uspokojit potřeby zákazníků. Chvála, ale především stížnosti ze strany zákazníků vám pomůžou odhalit slabiny vašeho podnikání. Pokaždé když se objeví nespokojený zákazník, máte skvělou příležitost, jak zlepšit své slabiny, ovládnout dovednosti zákaznického servisu, identifikovat slabý bod procesu a napravit ho.

#6 Vytvoření dlouhodobé strategie

Akce bez plánu a řízení jsou chaotické a neorganizované. I kdyby nakonec vedly ke kýženému výsledku, bude obtížné je zkoumat a následně je zopakovat. Plánování by proto mělo být hlavní prioritou.

Měli byste mít jasný přehled o tom, kde chcete být za měsíc, za rok, případně za 5 let. Formulace vašeho hlavního cíle je prvním krokem plánování. Z vaší dlouhodobé strategie by pak měla vycházet každodenní rutina. Čím přesněji si vše naplánujete, tím rychleji cíle dosáhnete.

#7 Stanovte si jasné cíle

Úspěšné zvládnutí předchozího bodu není možné bez jasně stanovených cílů. Zaměřte se na jednu metu a k ní směřujte. Cestu k ní si rozdělte na dílčí kroky. Jak je budete postupně plnit, zajistíte si dostatečnou motivaci do další práce.

Netřeba dodávat, aby byly vaše cíle skutečné, dosažitelné a hmatatelné. Bohužel si poměrně často společnosti neformulují cíle vůbec nebo pracují s nespecifickými abstraktními pojmy jako "zvýšit zisky" nebo "pracovat rychleji". To vás k ničemu nedovede. Podrobný plán krok za krokem s konkrétními čísly je mnohem realizovatelnější než neurčité plácnutí, že chcete být milionářem, nemyslíte?

#8 Neusněte na vavřínech

Klaďte před sebe stále nějaké výzvy. Úspěšné podnikání je nemožné bez ambicí. Dobrý podnikatel chce vždy pokračovat v růstu, poskytovat lepší službu nebo provozovat efektivnější propagační kampaně. Neměli byste se snažit být pouze lepší než konkurence, měli byste soupeřit i sami se sebou a každý den své podnikání posouvat kupředu.


Faktorů úspěchu je mnoho a jsou různé. Není jednoduché vysvětlit, jak být úspěšným podnikatelem v pár větách. Pro začátek se však máte alespoň od čeho odpíchnout.

Tobys - business web
Všechna práva vyhrazena 2018
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky